Sigsaly web

Filmy

- zejména sci-fi, ale moc mě neberou - barvy jsou soft pro plátno, hudba je poloorchestrální, aby to bylo pateticky silný a s poctivejma basama a beatama se tu člověk prakticky nesetká, ... velká část americkejch sci-fi má v sobě typickej americkej best of best charakter, nic proti, ale je to jen neskutečně nudný

Nonfictional

- nesnáším nonfikčňáky, ale když mě nějaký téma zajima, většinou se dokopu kouknout na film.

A Good American (2016) - hodně dobrý, možná škoda, že nepozvali i někoho jako oponenta (jak třeba udělala Chicagská právní univerzita, která si pozvala Snowdena do diskuze s G. Stonem). Je to ale pohled z jedný strany a druhá bude samozřejmě mlčet.
- Doc: - open/ download.


Snowden - (Francie / Německo / USA, 2016),- Snowden je suvereně nejnudnější nonfikčňák všech dob, ale kůl, že se udělal už z podstaty věci.Stejně extrémně nudný byl i doc (Citizenfour), co mi hodně připominálo doc Assange jak běhaj v Afghanistanu a nabizej tajný informace novinářům.. Nicmémě oboji spolu s rozhovory a A Good American (2016) nějak daly trochu dohromady mozaiku celé udalosti..
Trochu paradox, že look/ grade docu na mě působil mnohem líp než samotnej film, o to paradoxnější bylo, když se ve filmu snažili dělat fakeshake a muddy look dokumentu. Laura Poitras evidentně umí (viz v Doc filemech - Citizenfour)..


Bridge of Spies - musím uznat, že režie musela hodně vařit z vody: vpodstatě jedina zpracovatelná akce je pád U2 letadla. Na toto téme jsou (sice v knižkách co nejsou tak lehko dostupný) docela dobrý zdroje, a tak můžu být na film zbytečně přísněj, ale podle mě tento film se dal sestřihat na max 7´)).
I tak ulet, piloti tajných spyplanes, pokud letadlo mělo poruchu, či whatever, tak museli spolknout nějakej suicide pill, aby nemohli být následně vyslýchání: bejt v padajícím letadle a vědět, že se musím zabít dřív než dopadne - tomu říkám double trouble..
Je to sice provařený, ale z pohledu novinařiny jde o velkou událost, protože US vláda požádala představitele hlavních novin nezveřejňovat pád U2, na což noviny docela ve finále (po dopadení pilota) docela doplatili, obdobně jako když US vláda žádala nezveřejňovat informace v cuban missile crisis.


American snipper (US, 2014) - typicky nudnej nonfikčňák, ale aspoň v něm byl prostor pro akčnější scény (jako třeba longest kill-shot https://youtu.be/AqcthD64Srs - film by se opět dal sestřihat na 6 minut)).
Co mi tu ale chybělo, byl nějakej z letadla insight do světa snippera, na což bylo docela dost i když pro-amerických)) dokumentů.. jak počítají s větrem, jak odhadují vzdálenost ozvěn, jak trenují, jak testují maskování... to se ale v nonfikcích nedělá, a proto mě nebavej..


The Post (US/ 2017) - obyčejně mi nonfikce přijdou tisíkrát nudnější než samotný dokument, ale tohle bylo sice typicky americký ale dobrej prokrestiňák... Taky mi ušlo, že Pentagon Papers vytiskly nakonec všechny hlavní noviny i přes to, že věděly, že stanou před soudem, ... ale taky věděly, že šance bude menší, když to udělaj všichni...


J. Edgar (US/ 2011) - film o J. Edgar Hooverovi – jednou z nejvýzn. osobnosti podílející se na založení FBI.
- úvodním casem byl vypátrání unosce dítěte Charlese A. Lindbergha pomocí bankovek (tedy se ukázalo jak se sdílení státní moci může pozitivně promítnout do vyštřování)
- take jak v př. M. Luther Kinga FBI patrně překročila své hranice..
- pro mě nejasný je take zapojení FBI do případu s Muhammedem Ali, není upa jakoo vyloučený, že jeho boxerská demence (dementia pugilistica) byla zesílena, či zapříčiněna FBI.

Hoover byl homosexual, žil s matkou, vlastníl jednu z největších kolekcí pornografie, zejména pornografie celebrit, kt. vlastnil k případnému vydíraní.)) Prostě typický vykonavel vykonné moci..))
To je vše upa jakoo dost jasný a proto film je bředkej, ale těžko z toho vinit jeho producenty..




Upgrade - ..

Bladerunner 2049 - ..

What Happened to Monday (2017) - skrz overpopulation je povoleno jen jedno dítě na rodinu, ostatní jsou odebrány a zmraženy do kryospánku. Když se narodí sedmerčata - Monday, Tuesday, .. Sunday, otec si je tajně ponechá a každé z nich může vyjít ven jen v den shodným s jejich jménem...)))
Spoiler: Nevím, jestli by se takhle nadhozená zapletka dala seriozně zpracovat a jsem rád, že se o to film ani raděj nepokoušel.. scénky, kdy otec musel všem ostatním dcerám useknout špičku prstu, protože si jej jedna při skateboardingu utnula, neb skok ze třetího patra do jak na sviň pravě vyprazdnýho kontejneru, atd daly zapomenout na jinak často i na animák absurdní dějovou/ dystopickou linku..

Equilibrium (2002) - ..

Code 8 - 2019
- film vyšel na 2016 na Dustu jako short (viz krátký scifi), kterej sice dával více znát komerčnější charakter, ale držel dust standard - zvýraznějšá CGI nebo kamera a zvuk a případně určitý artistik/ akademik level, což tady moc vyjít nemohlo: se zápletkou - kdy hlavní hrdina spadne do gangu, kde využívá své zakázané nadpřirozené schopnosti a loupí banky atd., aby vydělal na operaci matky, na tyto druhy ocenění film určitě ani primárně nemířil, a proč by taky měl??)) - Jde o do pohody akční film.
Zatímco však většina cinema filmů, aby na sebe vydělalo, se musí přizpůsobit plátnu (soft (Log) footage, nízkej kontrast, "nízký" detaily, subliminální) hudba, nekonečný záběry na tváře s rozmazaným pozadí), Codu 8 se svým 2 ml. usd crowfunding (který myslím ani v kinech nevyšel) je od těhle věcí ušetřenej - což je za mě neuvěřitelná úleva, zejména na 21tkovým monitoru.
Bratři Amellové odvedli skvělý výkon, ale těšil jsem se hlavně na Abramse, který tu však měl jen pár shotů v roli „méněhodné“ policajta, kde dobráka z dvojce dobře zahrál Sung Kang. Pravda je, že se svým typickým charakterem nezapadal Abrams do ani jedné z hlavních postav.


Imortal - 2004


Cube - 1997


I am Mother (2019) - Ausralie.
- film má dobrou celkovou myšlenkou: Společnost vyšle embria lidi s roboty, kt. mají v případě vyhynutí civilizace vychovat jednoho single člověka na jiné planetě - hence název I am mother.

Oldboy (2003) - Jižní Korea, 2003 (myslím, že se promítal i ve Varech). Text-book movie.
- hl. postava Dea-su je na 15 let uvezněna v pokoji a z televize zjistí, že jeho žena byla mezi tím zabita. Jednou ráno se probudí na ulici a je následně odhlán se pomstít svému vězniteli - Mido. Když ho najde, zjistí sám vlastní vinu...

Lobster (Hamr - Ireland / United Kingdom / France / Greece / Netherlands - 2015; won: Jury Prize, 2015) - dystopický film (což upa nemusím, ale tady dobrý - zvlášť když je to relativně mainstream - v hlavní roli Collin Farel).
Pokud člověk v daný momemt do 45 dní nenajde paretnera, je převtělen do zvířete, který si může vybrat - hl. postava si vybrala Lobstra (pry proto, že je sexualně aktivní po celý život))). Černým humorem film srší a černý motivy jsou někdy docela hustopeč - např. závěr je dost podobný jako ve filmu Oldbody (2003).

Prometheus 1,2 - tvrdě ponurej film, mně se teda strašně libil, ale film rozhodně neosloví každého... Film trochu alerigoricky ukazuje, že život na zemi vznikl jako klon jiné civilizace: mizemská forma přistane u vodopadu (na Zemi), spustí spešl device, která jí rozloží na častice postupně padající vodopádem .. a znich se následně vyvine lidský život. Archeologové z maleb v jeskyní postupně zjistí, že jednotlivé civilizace, které se sebou nemohli komunikovat ve svých malbách udávají lokaci jedné planety. K dané planetě je následně vyslána expedice s cílem/ předpokaldem kontaktu s více vyspělou civilizací .... namět/ začátek dobrý .. ale pravda - následně už dějová linka tak slavná není...

Anihilation - pro mě na Hollywood excelentní film: Na zem dopadne forma mimozemského života, která postupně: do nejménší částičky refletuje-kombijuje DNA, světlo, zvuk, ... prakticky vše - až z původní věci/ organismu.. nezbyde nic - odtud název filmu. Dobrá kamera, zvuk, zpracování, navrstvení příběhu... co se ale kamery a zvuku týče, Dust atd. umí posunout sci-fi ještě dál...

Life - film má béčkovej charakter, ale kamera/ střih, efekty jsou místy hodně hodně dobrý.. a celková myšlenka taky není špatna: Orbitální stanice zachytí vzorek formy života z Marsu, která se s původního "zázraku života" přemění v plazmu, pro niž se posádka stává kořistí.. Podobnou myslenku bílé mimozemské plazmy požírající slony i ještěrky zachytil např. i film The Blob a motiv se partně objevil v Holywoodu víckrát.

Distric 9 - Ha! Tenhle film má "béčkový" pojetí - tedy na film musíte mít naladu a je to svým způsobem alternativní film, nicméně je to vtipně podany, efekty jsou uspokojivý - dobrej film. Nejvtipnější mi přijde základní myšlenka, kdy planeta mimozemšťanů se stala neobyvatelná a při evakuaci nenašli jinou vhodnou planetu a skončili u nás, kde jim bylo vyhrazený speciální pásmo - Dostrict 9, kde pod přísným dozerem přebývají jako uprchílici:)) Myšlenka je dále okořeněná tím, že tělo velitele dozorčího týmu, se po nehodě postupně přeměňuje do samotného střeženého mimozemšťana/ uprchlíka ...

Passenger - index romatiky tohoto filmu je dost nahraně - místy za.. - a asi bych to kousl, kdybych na to měl jit do kina, ale i tak zpracování, myšlenka byly do pohody... Loď cestuje v řádu sto letí na novou planetu, aby cestující cestu přežili, jsou hybernačním spánku. Hlavní postava se jako jediná na lodi zbudí, uvidí však v hybernátoru jednu holku a aby nebyl pořád sám také ji zbudí (ale samozřejmě ji řekne, že se zbudila sama). Jejich z jistého pohledu idylický vztah se změní, když holka od robo-barmana zjistí, že ji umyslně zbudil. Postupně se však ukáže, že postava nebyla vzbuzená náhodou, na lodi je poškozen hlavní zdroj energie a jejich "enemy" vztah je postaven do nového světla...

Ex Machina - pecka film: V tajném výzkumném centru programátor vyvijí Artificial Inteligence - Evu a pozve si kluka, na kterém chce vyzkoušet, jestli svoji práci udělal dobře a jestli se zabouchne atd. ... nícméně plán se trochu zvrhne...

Inception - too much Hollywood.. ale aspoň to má docela spád..

Anon - UK movie ( 3. 2018): výchozí myšlenka filmu je zajímavá: vše co vidíme se nahrává a spešl bureau/ court na základě těchto náhravek vykonává justici. Myšlenka je zesílena tím, že přístup k těmto datům má jen pár členů dané komise. Film ponechal téměř vše ostatní ve zření současnosti - lidé jezdí stejnými auty po stejných silnicích, bydlí ve stejných domech atd. a tedy jediným futuristickým motivem je digitalizace zraku, která se lechce promítne do par futuristický motivů jakože při platbě se člověku v zorněm poli objeví častka, kterou pouhou myšlenkou potvrdí atd. To samo o sobě navíc nemusí být zas tak dalece futuristický - idea brýlí skrze niž uvidíme jmena, profily atd lidí, které potkáváme na ulici může být "zarohem". Samotný příběh není rozhodně špatný - Anon (Amanda Seyfried) jako patrně jediná nejen dokáže svůj zrak skrýt před dokumentací, ale dokaže také manipulovat se zrakem ostatních a tím také kompromitovat práci kriminalistů. Detektiv Sal (Clive Owen) Film má i řadu skvělých scén: například Anon, po té co zjistí, že Sal je skrytý detektiv, se dá na tvrdou revange - jeho byt je chvíli v plamenech, pak plný krys, pak na něj běží rotvajler, když jede po ulici vidí prazdnou křižovatku přičemž do ní vjíždí auta atd. Tento motiv je prvně v měnší intenzitě zachycen když Sal pronásleduje Anon, a když sbíhá po schodech, Anon posune začátek schodů do metra, takže z ních spadne, pak vytvoří falešný přijíždějící vlak metra, takže mále spadne pod skutečný vlak, který násleně opravdu přijíždí..


List: Black Mirror, Altered Carbon, Stranger Things, Black Mirror, Star Trek Discovery, The Expanse..Travelers and Orphan Black, Lost in space, Manic, Continuum, Time travel
Mythbusters | Moon Landing Hoax - debankuje hlavní argumenty fejku lendingu na můnu, tak že danou udajně fejklou situaci zachytí v uměle vytvořených podmínkách a navíc, je to celkem dopohody zpracovaný:
1) Americká vlajka se chvěje, ale na měsici není atmosféra - tudíž vítr - a tudíž jde o fake. (DB: díky absenci atmosfery však vlajka nemá odpor a chvěje se déle)

2) Postava kosmunata ve stínu je osvícená - studiové osvětlení - fejk. (DB: osvětlení způsuje odraz od povrchu samotného měsíce)

3) Stíny nejsou souměrné (DB: nesouměrnost stínu tvoří nerovnost povrchu)

Jako další argument je uváděno, že skrze radiaci ve Van Allen Beltu by komonauti zemřeli. Smrtelná dávka je 300 Rad/ hodinu - NASA na svých stránkách uvadí, že kosmounati při cestě na měsíc byly vystaveni radiaci 13 Rad/ hod.