VUP Page

Krátký sci-fi filmy

tříděno dle motivů, pokud by někdo filmy chtěl sledovat, nejprve na ně (samozřejmě) koukněte a pak případně checknete popisek.

Self-sacrification

typický motiv pro sci-fi, nemusí nutně být tak pateticky postavený, jako když se Bruce Willis obětuje pro přítele své dcery atd., Nemusí nutně jít o americké hrdinství..na který prostě není čas...

Expo - příběh dvou kosmounatek na základně na Měsíci, kdy jedna ráno - když se má střídat s další komonautkou - zjistí, že jeji dcera podlehla smrtelné nemoci. Na základně se stane nehoda a hlavní postava muže svoji nové kolegini se zdravou dcerou zachranit, když zůstane na partně zničené základně a nechá ji místo sebe odletět. Místo "sebeobětování" je však vesmír spíše alegoricky zachycen jako místo, kde může být dále se svoji dcerou... to může znit pateticky, ale film je postaven jako souhra okolností, kde možnosti pro prosebe výhodné rozhodování jsou dost omezený..))


"The Surface" - by Willem Kampenhout: Matka potřebuje získat část zařízení, které podmiňuje život její cyberborgové dcery, což komplikuje skutečnost, že cybergové žijící podzemí jsou v téměř zničené civilizaci povážani za nepřítele číslo jedna. Poté, co selže černý trh a její dcera má poslední hodiny života, vydá se matka z podezemí na "The surface", najde cyberborga s daným zařízením, ale zjistí, že stačí jen zabít jeho paralyzovanou cyberborg přítelkyni. Když ale na poslední chvili zjistí, že cyberborg žena má také dceru, propadne zoufaství, které dosahne o to vyššího levlu, když se přítel cyberborg matky vrátí ... v její prospěch ale může pomoct, že dokaže opravit její paralyzované tělo. Jak by pak cyberborgový pár reagoval, věřil by ji?, pokud ano, dal by ji zařízení, které sami potřebují?


"The Stowaway" by Rpin Suwannath - Stowaway (osoba, která se potaji dostane na nějaký dopravní postředek) je sytyra příliš chladně-ekonomicky orientované techno-společnosti: mladá holka se potaji dostane loď vezoucí serum na planetu, kde je její bratr. Serum musí dopraveno včas, jinak daná skupina lidi jimž je serum určeno zemře. Když pilot černého pasažera objeví, je postaven do absurdní role - protože s černým pasažerem na palubě by modul, kde aby cesta byla co "nejekonomičtější" by nezbyl dostatek paliva na řízení přístání a modul by shořel v atomosféře, pilot ani nemuže objetovat sám sebe, protože holka by s modulem nepřístala

Love memories

"Picture Wheel" by David O'Donnell - s každým ukončeným vztahem, lidem, aniž by o tom věděli, zbyde na hlavě dratem připevněná fotka partnera. Fotky jednotlivých partnerů jsou upevněná v kruhu a lze mezi nimi pootačet, jakmile však již není pro další fotky místo, bezďák, který od lidí dané fotky odkupuje a zkartuje, se stává zachráncem....


"Lost Memories" by filmmaker Francois Ferracci - vyzvedává konstrast mezi osobní reálnou fotkou a veřejně sdílenou fotkou...


Post apocaliptic/ Last... / Technology against humans...

UNEARTHED - By Dalang Films


The Last Man - Written and Directed by Gavin Rothery - co když "nepřátelé" jsou jediní, co zůstali - co jsou stále nepřátelé???


Karma/ hrdina pro spravedlivou odplatu)

‘From the Future with Love’ – by K-Michel Parandi -...


The Flying Man - Directed, produced, financed, edited and story by Marcus Alqueres (twitter.com/marcusalqueres), Sound and score by: Roger Lima (whitenoiselab.com), Manager: Scott Glassgold / IAM Entertainment, Website: malqueres.com/The-Flying-Man (for press release), Facebook: facebook.com/TFMshort, Credits: Written by: Marcus Alqueres and Henry Grazinoli, DOP: Anthony Scott Burns


Rha - motiv, kteý určitě byl zpracovaný už hodněkrát, každopadně originálně podané ...


E N V O Y - Director: DAVID WEINSTEIN, Producers: DAVID WEINSTEIN, MARIAM PRICE, ADAM COGGIN, VFX Supervisor: ADAM COGGIN, Photography: MARIO CONTINI, Editor: PHIL BUCCI, Music: EDWIN WENDLER


Extra-ability

"Telepathy" by Dave Cairns - velmi dobře podaný příběh o zjevném tématu.


Code 8 - (2016)- hlavní starší postavu hraje Aaron Abrams (je také v shortu výše - Never Happened), film byl natočen jako short a 2017 začala produkce "fullu".


Android Love

"Seam" by Rajeev Dassani and Elan Dassani


"Never Happened" - pokud si něco nepamatujem, tak se to prostě nestalo: Free of guilt, right? Perfektně zpracovaný zajimavý motiv.


"Orbit Ever After" - tak tohle jsem dlouho nebyl schopnej dokoukat, ale nakonec to bylo do pohody.


"Magenta Sky" - cinematic fashion (docela dobrý ale barvy jsou dost vybledlý))...


'The iMom' - (jeden ze zatím mých nejblíběnějších): drsná storka, částečně v postranní lince příběhu porovnává dobro a zlo v kontextu vztahů Bůh/ člověk, člověk/ uměla intengenece.... a jde přirozenou cestou: AI je z velké části otrokem člověka, takže proč od ní čekat něco dobrého???


Religio-technologist:)) tech. vs humanity

Adam 1 - Adam se probere a zjistí, že je v "těle?" robota, motiv uvěznění je o to silnější, když zjistí, že je navíc opravdu ve vězeňský objekt. Dvě robopostavy šamanistického "luku" přijdou k bráně objektu a Adam se skupinou ostních "vězňů" odchází, ale lze říct do "svobody?"...


Adam 2 - Adam zjišťuje, kdo jsou šamanské postavy a potkává Mirror, která mu řekne, kdo je: Politický vězeň/ disident obviněný z terroristického útoku na consortium. Obvinění má zvláštní podtext, protože když na cestě z věznice jeden droid umíral, Adam byl jediný, kdo chtěl pomoci...


Adam 3 - k polozřícenému mega komplexu přichází žena, kterou "vítá" kněžská postava: zajimavý motiv je, že postava má rysy androida, ale ženě tvrdí, že zde žijí v čistě antickém stylu a zavrhly technologii - což je doprovázeno střihem, kde odvaží vraky ... Marry je setra Adama, a její tělo se rozpadá a musí žít neustále s maskou. Knežská postava ji slibuje vykoupení a život v míru - přijetí do Asylu, pokud zabije svého spoutaného bratra - který symbolizuje zotročení člověka stroji. Poté co Marry bratra zabije, "kněz" přijde k Marry a dotykem ji výlečí tělo a může si sundat dychací přístroj a dýchat...


Just idea

"Bar Talk" - pecka short- pokud vám někdo v baru řekne, že je z marsu a má kolem sebe jen hologram, aby vypadal jako člověk, tak mu rozhodně věřte...


"Doubles" - opět excelent- jednu z hlavních úpostav hraje stejný herec jako v Bar talk - Ian Gary a jde o stejně vychytanou myšlenku a styl: naš časoprostor postupně koliduje s jinými časoprostory a lidi postupně potkavají ať již u sebe doma, nebo v práci, či na v autě své dvojníky z alternativních realit)))) ...
Dostalo mě třeba, jak typek přišel domů a našel svoji ženu v posteli s jiným chlapem a po té co ho zastřelil, zjistil, že je to on sám z jiné reality. Soud nevěděl jaký trest má vraždu "sama sebe" uložit....)))


"Working With Jigsaw" - opět zde hraje Ian Gary a jde o stejně hustej a vychytanej humor: ALL OF YOUR LEGS HAVE BEEN CHAINES TOGETHER AT THE ANKLES! THE KEYS TO YOUR SHACKLES HAVE Been destroyed a vaše jediná možnost je uřezat si nohy struhadlem. It gonna be tough. Will you synergize???))
Film je "parodií" motivu Jokera z Batmana ale zejména filmové Trap Happy serie "Saw", ale staví jeho "social experimenty" do pracovního prostředí, kde ve své podstatě každý dělá něco, co nechce a - takovej šedej humor svým vyzdvižením určité běžné skutečností může být vnímám mnohem extrémněji, než hodně černý humor ze Saw serie, který je svým způsobem unreal .. a jejiž styl už moc nemusím...


'Lovely Monster' - jakš tak ...


"Abe" - Robot getting psychic....))


Uncategorized

"The Lost City of Tomorrow" by Auden Bui - Awesome - one of few on dust when I was keep smiling all the movie - "I dont like movie - they are fabricated lies" - so true). And this color grade, lighting and camera is my top-fav (some sharp shots could pop-up more often I guess, it usually lies under heavy grade). I ve missed better (electronic) music though (tired of boring cinema orchestra), it would be quite challenge not just blast FM/PM bass.


Rakka - zde hraje Sigourney Weaver - poručík Repleyová z Vetřelce. Pěkná kamera a poctivej zvuk dobrá grafika..


FTL - americký a jak mají často ve zvyku extrémně patetický, ale ten samotnej speed pokus je dobře zachycenej...