VUP Page

Aliam Sigsaly

Blog - click to enter.

Jiří Palička, 1981, Praha.
Interest genres: Deep-house/Dub techno, Lounge/ Downtempo, Liquid DnB/ Drumstep - I like Keys and Chords so maybe KnC??) or at least DnBL).
Works with: DAW: BW / Notation soft: PT.
Hlavní synthy: Diva, Repro-1, ZebraHZ, Bazille. Příležitostný synthy: Diversion, Spire, Razor, Serum, Phonem, Blue 2, Predator2, (Blade, Raw).
Standard FXs: everything from U-HE, ST, D-16 Group, 2CAudio, RP, FF and Izotop.
Own sample manipulation FXs: Kaleidoscope, Iris2, Mangle, Granite, Vocalizer (Sonivox), Padshop, Stutter.
Played instrument: keyboard.
Harmony inspiration: Classical music - Jadassohn (keeping eye on Schoenberg, Schenker).
- Jazz - B. Ligon
- Melody - Fake book, and creating my own Fake book: Part 1 .

Believe in God, Love and UFO jams

- synths only.. as always...

Test 26. 5. 19 Blindfolded/ Controlled chance - play/ download - Part 1. - full cover (studio) headphones version: / Used: solární kalkulačka a nahravání intergalaktického windu na Nokii 3310 - pořád lepší než Ableton.



- změnil jsem DAW - Bitwig a učil se hrát na piano, taže delší pauzička:
Test 19. 2. 18 Cynematic/ etheric pussy psycho - play/ download .

Cool věci na Bitwigu: in-plugin SC; Serum-like modulace - kuul modulatory jako math, modulace skrz Grid (např. modulaci lze protahnout přes delay, neb. distorzi, či misto LFO lze použít FM oscilator s key follow, ratio, Hz offsetem .. vše v modularním stylu - Ableton má něco podobnýho od Isotroniku (CC Signal), ale je to těžce clunky)), modulovaný parametery zůstávají stále čitelný-upravitelný, jsou auto-configured, modulace lze deaktivovat (s auto-default value returnem) a inspektor zobrazuje všechny modulovaný parametery danýho modulatoru; Multi-track midi editor s Track/ Clip view a inbuilt unlimited track selectem, Automace se mohou sčítat a násobit, Bounce to audio, Hide-track/deactivate track, Clip blocks s producer oriented Follow action, Remote controls, MPE, Inst./FX selectors, Mixer, Clip louncher (Session view) a Arranger (Ar. v.) lze dát na jeden displ., Direct project-project copy, Sandbox, Ground up device system (viz Keyzone, Audio routing).
Jak jedna holka říkala: s Abletonem si to člověk neužije (a tahle vypadala, že ví o čem mluví). Nicméně Ableton 10. 1 šel trošilinku do sebe, a přídal teď možnost stretchnout automace, což se někdy hodně hodí a přestože je BW ligthyears před Abletonem má taky pár svejch pekel - jako třeba absence midi stretchingu, a tu a tam drobný pseudo-bugy: jako třeba člověk sice může dělat se třema monotory (ableton dá jen dva a jen v jednom nastavení), ale aby v nich myš bežela, musí do nich člověk pokaždý kliknout, nebo při změně track/ clip view si BW nepamatuje zoom amount atd., když si ale člověk vzpomene jakej neskutečnej voser je dělat s Abletonem, neříká níc....


Březen První pokus o chord progresi Violin prog - play/ download (Diva)

Test 26. 4. 19 - First ABAC prog Pornhub tracer init - play/ download - pornhub, protože to zni uplně na piču... První 2 blocky z první A progrese... vše Diva a Repro z INIT.. drumy jsou součástí chord progrese..a jsou taky moje (initalize - žádný preset, pěkně od první vlnky)- nic proti dance type hudbě (drum-bass-pad a trochu leadu + sampled drums), jen mi to příje overrated:) a řaděj bych se střelil do nohy než dát do svýho DAWka sampled drum, či cokoliv nasamplovanýho.
Je to ve wma (takže nutný download), protože mp3 a wav mi haprují (jak v DAWku tak přehravači).


Instrumental Covers/ Vocal mixes

Nesnáším hraní na piano (raděj bych hodinu kopal kanály, než 5 minut na něj hrál), ale teď mi to začíná hodně chybět - minulý pokus "Wish to Feel Good" byl udělaný přes Predator 2 Arpagiator a bylo téměř nemožný vylovit skutečný noty a sladit zvuk s ostatními tóny, takže ... viz dále:

Californication - play/ download První remake - ještě se k tomu vrátím .... Jinak mě docela překvapilo, že track má typický DnB beat (jen 93 místo 150 BMP, remix je ve 125ti). - ...
Copyright fail: btw zveřejňování coverů (mimo live performance) a to i nekomerčních pokusů, vyžaduje souhlas dané kapely, a u remixu i souhlas Labelu. V praxi se zákon porušeje s odvoláním například na "Fair use act". RHCP asi mají jiný problemy než že nějakej Lojza hodí na svuj web jejich remake, ale když to člověk chce dát např. na youtube, mělo by to aspoň už mít nějakou kvalitu (a ne totalně nedotažený basy atd. jako např. tady).

Greensleves (Homo-pussy mix/ for Princess) - play/ download - Remake (17. duben 2018) - // What child is this (19 st.) udajně z 16. st. údajně složenej králem Henry VII a skaldba taky byla zmíněná v Shakespearovi (The Merry Wifes of Windsor).
Klavír myslím vznikl nějak 1720 v Italii (souběžně se vyvíjel v Německu a Anglii), moc teda nevím na co by to bylo hraný. BTW Broken chordy jsou sidechainutý ještě klasickýma dia (power)-chordama.
Samotná kombinace akordů s melodií je v původní skladbě docela inspirativní: Melodie - dle tradice, kdy dříve hudba byla vnímána ve vztahu k bohu a tedy mnohem ortodoxněji, sleduje složení akordů , který k sobě dobře zní: VII - v - i -a i je na konci sharpnutý, aby tvořilo major akord: I a tedy perfect closing/ natural cadence.


Intro k In The End (Linkin Park) dead end fail - play/ download - 14. 2. 19 - jen že tu dlouho nic nebpřibylo, ale nějak teď pořád failuju. A musím si koupit basový repráky, minule si sousedi stěžovali, že se jim všechno v bytě chvěje, tak sem bedny prodal, abych se netrapil, ale je čas otestovat nový sousedy:) Basy jsou tady sice fail, ale na moje fail poměry nezněly na sluchátkách zas tak špatně. Ikdyž jsem viděl, že limiter je klipuje, říkal jsem, no co - přirozená cliping distortion a zní jakš takš to dobře, ale v autě jsem poznal, že to zas tak dobrý není - jde evidentně poznat, že je to těžce raw fail overdrive. Když jsem pak level srovnal už jsem z toho nic nedostal.
Obdobně jsem fejnul s key/ leadem - testoval jsem Repro 1: neuvěřitelněj synth a přitom je to v zásadě emulze lowcost monophonickýho syntu z pol. 80s. Polyfonický synthy už byly v polovině 80tek relativně dostupný - stály už pouhých 70 tisíc liber. Repro má super wavefolding a phasero-flangero efekt (tohle Divě, ikdyž je poly, chybí), ale nedařilo se mi srovnat vysoký frekvence.


Purcell - Minuet (A minor) - play/ download - piano version - 23. 4. 19 - Tak jsem si konečně paralelně k studiovým bednám (který nenavidím a používám jen poté, co už vím, jak to zní na normální aparatuře) koupil novou aparaturu (1200 W - a zatím žádná stížnost od sousedů)), ale tohle jsem ještě pořád dělal jen na sluchátkách (dávkuji basy sousedům zatím po malých dávkách)) – tedy dost unmastered.

Tahle entery level skladba se mi líbla (teda spíš přestala se mi nelibit) až když jsem si jí zahral na klávesy – zejména jak si leva a pravá ruka jede každá svoji melodii, a přitom zní jako jedno.
Jinak in love v analog emulze….tyhle anlogový věci prostě mají duši.

BTW jedna dobrá věc na Purcellovi je, že mrtvý víc než 70 let (324 let, btw), takže žádný autorship break. RIP Henry, baroko rulezz- ornaments/ embelisments forever.
PS: Key-lead je poly: 2 stack/ 6 voices a druhej stack je plus oktáva a jde to pak přes uzkej BP atd.

Bach - Prelude (C maj mix: Cloudia Jam) - Just wanted to say (Unfinished) - play/ download . Tohle je synth jam - orig je tady piano version - 23. 4. 19 - ..

Testy

- šlo o prvopočátečnický testy (první rok kdy sem se vážněji věnoval Abletonu): spíše tvorba zakladních zvuků než hudby.

Test 0 (léto 2015) - beaty sem ještě neuměl dělat, tak jsou nasamplovaný (poprve a naposled), když to posloucham teď, je to dost strašný.

Test 1 (Moje první věc): Tension/ Collision - Test Tension a Colision Instrumentu z Abletonu.

Test 2 (20:29/ 1. 11. 2016): Jith - Test bicích a bass (mejch prvních perkusí btw) z Operatoru (Ableton). Instrument jsem jen provizorně-narychlo zpachtil z Housli (String Enseble) v Kontaktu a protáhla přes Vocoder v Abletonu.

Test 3 (Prosinec 2016): Guitar RandomER - Test dub-stepový bassy v oldschoolovým FM8. Sice vychytávka, že sem tu mohl morphnout víc rozdílně nastavených FM8 patchů přes XY pad (Sitrus tuhle možnost např. vubec nemá a ani nevím o FM synthu, kt. by jí měl), jenže když si člověk zvykne XY pad morphing v syntetizátorech u Rob Papena, tak pak zas tak vodvázanej z toho není. Nahodit FM8 XY Pad na automace je neskutečnej voser, příčemž RP umožňuje jednak pohyb v XY nahrat, upravit a synchronizovat, případně vyžít a upravit už navržené automace jako spirala atd. Nicmémě, je třeba se na věc dívat pozitivně, a být vděčněj za patch-morphing, kterej mi tu hodně pomohl. BTW při tvořbě FM8 patchů jsem vycházel z videí od producenta Trifonic.

Instrument je zas jen narychlo pro porovnání basy nahozen v Kontaktu (Lap Steel Guitar od Orange Tree Sample).

Test 4 (Březen 2017): Sick Drummer - Test perkusí na Serum - XFer (Sub-basy sem ale odflákl) a první pokus o rework DnB Padu (dle nějakýho videa z Sound Design Tutorials / Outbreak Audio, už jej ale nemůžu najít) na Serum synthu.

Test 5 (23. Březen 2017): Wondering Asteroid - Test Zebry a A.N.A..

Scatch 1 (12. Červen 2017): Eva - test mastering tools a poslední test/ první scratch. Tak tohle je hodně fail, ale zvlašťní, že sem to zjistil až na druhej den - klasika. Sample je - samozřejmě z filmu Ex Machina. Podle mě AI Eva kilnula "Izáka" (hrál např. i v tomhle videoklipu: https://youtu.be/vV3U6j8ZGuw)a chtěla s týpkem utýct a ne tak uplně všechno fejkovala, ale týpek zaváhal a kdo zaváhá .... nicméně nešlo o dokument, takže je to samozřejmě jedno... nebebo spíš: možných pohledů je více..

Scratch 1,5 (10. září 2017): Hiss - jen echo po delší odezvě ... zkoušel udělat něco """"""podobnýho"""""" na Anthony Yarranton - Soul Tax (Original Mix) a kupodivu to nevyšlo.) Trvalo by mi momentálně roky tenhle fail dotáhnout, takže snad příště ... udělal jsem jen dva bary (cca 3,5 vteřin) a pak sem se na to vymrdal a loopnul to: v každé části jsou pro test přidaný fx: Rob Papen, U-he, FabFilter. ..

Scratch 2 (17. říjen 2017): Wish to Feel Good - ...