VUP Page

Sigsally

Jiří Palička, 1981, Praha.
Main interest genres: Deep-house/Dub techno, Liquid DnB/ Drumstep.
Works with: DAW: Bitwig (občas Ableton).
Hlavní synthy: ZebraHZ (2), Bazille, Diva, Serum, Příležitostný synthy: Phonem, Predator2, Blue 2, Blade, Curve2, Razor, Diversion, Spire.
Standard FXs: Vše od U-HE, D-16 Group, 2CAudio, FF, RP, Izotopu a ST (většinou ale Uhbik).
Sample manipulation FXs: Kaleidoscope, Stutter, Iris2, Mangle, Granite, Vocalizer (Sonivox), Padshop.

Believe in God, Love and UFO jams

- synths only.. as always...
- změnil jsem DAW - Bitwig a učil se hrát na piano, taže delší pauzička:
Test 19. 2. 18 Cynematic/ etheric pussy psycho - play/ download - jedna skvělá věc na Bitwigu je, že vesměs nepotřebuje SCtrigger track (Bus): člověk si může dovolit i takovej luxus jako hluboký rychlý SC:kick-lead před reverbem a pak si dát ještě jeden dlouhej mělkej SC za reverbem a případně si udělat side-layer, trak zpozdit a udělat následný opačný SC. Nebo2, člověk může přesně určit, z jaký části traku se má SC-nout. Můj test Hiss stroskotal v Abletonu na tom, že už sem měl jen na dvou klipech přes 20 SC traků - a bylo to prostě neskutečná mrdačka, a bylo jasný, že takhle trak nejde dokončit.
Další pecka je, že k exportu midi s externim LFO do audia stačí jen klik/ short-cut, a je to (žádný fishy export pak lov v browseru, tvorba traku, kopírování - nejde o lenost (teda nejde jen o lenost)) ale vetšinu zvuku je třeba přehazovat do audia (nejen skrz granularní, spektrální a podobný nesmysly, ale tak i další editing - stříhání, stretching atd) což je v Abletonu peklo.
LFO/modulace nefreezne parametr, stejně tak se nefreeznou makra na makrech - který jedou i na sub-racích (abletonácký makra jedou jen v daným racku - prakticky nepoužitelný, protože většinou člověk chce sladit instrument s efekty a mít vše ve více racích), samotný modulace jsou v Bitwiguje masakr a stejně tak i jeho devices: např. v Bitwigu lze hrát na klavesnici odděleně všechny instrumenty a jejich frekvence se mohou překrývat - například chtěl li člověk v Abletonu hodit snary a kicky na keyboard - pokud snarum chtěl dát oktávovou range, musel jejich noty dát oktávu od sebe, a pak odchylku transpouznout - pak je midi songu extremně nepřehledný, protože frekvence od kicku po hihaty se překrávají (což je o to horší, že Ableton nemá pořádný multi midi editor) a neodpovídají svým výškám.
Bitwig má MPE suport/ MPE modulace, hide-track/deactivate track, automace se mohou sčítat/ násobit, multi-klip editor je konečně normální - Ableton 10 má pořad klasickou frustration-school a la FL ... a to je jen zlomek. Jak jedna holka říkala: s Abletonem si to člověk neužije (a tahle vypadala, že ví o čem mluví). Bitwig leap jsem shrnul na KVR .

Instrumental Covers/ Vocal mixes

Nesnáším hraní na piano (raděj bych hodinu kopal kanály, než 5 minut na něj hrál), ale teď mi to začíná hodně chybět - minulý pokus "Wish to Feel Good" byl udělaný přes Predator 2 Arpagiator a bylo téměř nemožný vylovit skutečný noty a sladit zvuk s ostatními tóny a beaty (na druhou stranu zvuky z Arpu kolikrát nejdou remaknout - u Zebry se mi to většinou podařilo, ale u Predatoru 2, který sice zní líp, tak noway - ne, že bych nevystopoval, jaký noty arp hrál, ale příjde mi, že mimo drsnej envelop shaping dává i groove a že to nejde jinak než prostě zahrát/ i RP v podstatě potvrdil, že to moc revertnout nejde:
"Since the arp and ‘sound produced’ is often one combination. It plays things, which are hard to reproduce if you would play it yourself. We keep this idea in mind about putting out the ‘midi notes’ that for instance Predator 2 or BLUE-II produce. But it takes some time to develop and as mentioned, until now…not much demand for it." A i kdyby to šlo, je mnohem jednoduší naučit se hrát na klavesy.
Takže Lesson learnt - arp je sice do pohody na taneční drumik, či fx, ale težko nahradí instrumentální solo - a tak sem začal s remakema a taky je to způsob jak se naučit kombinovat zvuky, který sem se na synťácích konečně naučil.

Californication - play/ download První remake - ještě se k tomu vrátím .... Jinak mě docela překvapilo, že track má typický DnB beat (jen 93 místo 150 BMP, remix je ve 125ti). - ...
Copyright fail: btw zveřejňování coverů (mimo live performance) a to i nekomerčních pokusů, vyžaduje souhlas dané kapely, a u remixu i souhlas Labelu. V praxi se zákon porušeje s odvoláním například na "Far use act" -/ moje cover-mixy jsou jen na mojem osobním blogu (nejsou na mých veřejných stránkách) za učelem zdokolonalit se na synťacích (případně Kontaktu), což si myslím, že je jakš tak fair, bych řek: jako že když to člověk dá např. na youtube, mělo by to aspoň už mít nějakou kvalitu (a ne totalně nedotažený basy atd. jako např. tady).

Greensleves (Homo-pussy mix/ for Princess) - play/ download - Remake (17. duben 2018) - // What child is this (19 st.) udajně z 16. st. údajně složenej králem Henry VII a skaldba taky byla zmíněná v Shakespearovi (The Merry Wifes of Windsor).
Klavír myslím vznikl nějak 1720 v Italii (souběžně se vyvíjel v Německu a Anglii) a Sustain pedal měl ještě později, takže asi hraný na harpsichord - chronickej sustain lack nástroj - tudíž jsem Broken chordy přetáhl ještě klasickýma akrodama.
Samotná kombinace akordů s melodií je v původní skladbě hodně inspirativní: Melodie přesně sleduje složení akordů, který k sobě dobře zní - teorie akordů má něco do sebe, ale bez takovýhle ukázek je prakticky bezcená.

Zvuk může znít uměle - ja na tohle nemám moc cit - ale překrýt broken chordy klasickejme (sidechainutýma) chordama s téměř 0-vým decay atd. je něco na klavíru zahrát nejde - takže ať si kdo chce co chce říká....

Test MPE v Bitwigu - dost málo synthů podporuje MPE, což mně nevadí: nehraju na Seaboard, ale u Zebry 2 - ve který se cítím na instrumentální zvuky nejistěji - mi pro využití BW MPE vadilo, že output "Lanes" Zebry nešel modulovat (o 3 týdny později vyšla 2.8, kde to už jde - super), takže jsem skladbu dělal v Synthmástru, kterej mi vůbec nesedí (ale zní dobře, to zas jo).

Testy

- šlo o prvopočátečnický testy (první rok kdy sem se vážněji věnoval Abletonu): spíše tvorba zakladních zvuků než hudby.

Test 0 (léto 2015) - beaty sem ještě neuměl dělat, tak jsou nasamplovaný (poprve a naposled), když to posloucham teď, je to dost strašný.

Test 1 (Moje první věc): Tension/ Collision - Test Tension a Colision Instrumentu z Abletonu.

Test 2 (20:29/ 1. 11. 2016): Jith - Test bicích a bass (mejch prvních perkusí btw) z Operatoru (Ableton). Instrument jsem jen provizorně-narychlo zpachtil z Housli (String Enseble) v Kontaktu a protáhla přes Vocoder v Abletonu.

Test 3 (Prosinec 2016): Guitar RandomER - Test dub-stepový bassy v oldschoolovým FM8. Sice vychytávka, že sem tu mohl morphnout víc rozdílně nastavených FM8 patchů přes XY pad (Sitrus tuhle možnost např. vubec nemá a ani nevím o FM synthu, kt. by jí měl), jenže když si člověk zvykne XY pad morphing v syntetizátorech u Rob Papena, tak pak zas tak vodvázanej z toho není. Nahodit FM8 XY Pad na automace je neskutečnej voser, příčemž RP umožňuje jednak pohyb v XY nahrat, upravit a synchronizovat, případně vyžít a upravit už navržené automace jako spirala atd. Nicmémě, je třeba se na věc dívat pozitivně, a být vděčněj za patch-morphing, kterej mi tu hodně pomohl. BTW při tvořbě FM8 patchů jsem vycházel z videí od producenta Trifonic.

Instrument je zas jen narychlo pro porovnání basy nahozen v Kontaktu (Lap Steel Guitar od Orange Tree Sample).

Test 4 (Březen 2017): Sick Drummer - Test perkusí na Serum - XFer (Sub-basy sem ale odflákl) a první pokus o rework DnB Padu (dle nějakýho videa z Sound Design Tutorials / Outbreak Audio, už jej ale nemůžu najít) na Serum synthu.

Test 5 (23. Březen 2017): Wondering Asteroid - Test Zebry a A.N.A..

Scatch 1 (12. Červen 2017): Eva - test mastering tools a poslední test/ první scratch. Tak tohle je hodně fail, ale zvlašťní, že sem to zjistil až na druhej den - klasika. Sample je - samozřejmě z filmu Ex Machina. Podle mě AI Eva kilnula "Izáka" (hrál např. i v tomhle videoklipu: https://youtu.be/vV3U6j8ZGuw)a chtěla s týpkem utýct a ne tak uplně všechno fejkovala, ale týpek zaváhal a kdo zaváhá .... nicméně nešlo o dokument, takže je to samozřejmě jedno... nebebo spíš: možných pohledů je více..

Scratch 1,5 (10. září 2017): Hiss - jen echo po delší odezvě ... zkoušel udělat něco """"""podobnýho"""""" na Anthony Yarranton - Soul Tax (Original Mix) a kupodivu to nevyšlo.) Trvalo by mi momentálně roky tenhle fail dotáhnout, takže snad příště ... udělal jsem jen dva bary (cca 3,5 vteřin) a pak sem se na to vymrdal a loopnul to: v každé části jsou pro test přidaný fx: Rob Papen, U-he, FabFilter. ..

Scratch 2 (17. říjen 2017): Wish to Feel Good - ...