VUP Page

Sigsally

Jiří Palička, 1981, Praha.)))

Instrumental Covers/ Vocal mixes

Nesnáším hraní na piano (raděj bych hodinu kopal kanály, než 5 minut na něj hrál), ale teď mi to začíná hodně chybět - minulý pokus "Wish to Feel Good" byl udělaný přes Predator 2 Arpagiator a bylo téměř nemožný vylovit skutečný noty a sladit zvuk s ostatními tóny a beaty (na druhou stranu zvuky z Arpu kolikrát nejdou remaknout - u Zebry se mi to většinou podařilo, ale u Predatoru 2, který sice zní líp, tak noway - ne, že bych nevystopoval, jaký noty arp hrál, ale příjde mi, že mimo drsnej envelop shaping dává i groove a že to nejde jinak než prostě zahrát/ i RP v podstatě potvrdil, že to moc revertnout nejde:
"Since the arp and ‘sound produced’ is often one combination. It plays things, which are hard to reproduce if you would play it yourself. We keep this idea in mind about putting out the ‘midi notes’ that for instance Predator 2 or BLUE-II produce. But it takes some time to develop and as mentioned, until now…not much demand for it." A i kdyby to šlo, je mnohem jednoduší naučit se hrát na klavesy.
Takže Lesson learnt - arp je sice do pohody na taneční drumik, či fx, ale težko nahradí instrumentální solo - a tak sem začal s remakema a taky je to způsob jak se naučit kombinovat zvuky, který sem se na synťácích konečně naučil.
BTW: zveřejňování coverů (mimo live performance) a to i nekomerčních pokusů, vyžaduje souhlas dané kapely, a u remixu i souhlas Labelu. V praxi se zákon porušeje s odvoláním například na "Far use act" -/ moje cover-mixy jsou jen na mojem osobním blogu (nejsou na mých veřejných stránkách, kterou mi teda teď "smazali", protože free webhosting server krachnul - jak se někdy u free projektů stává), za učelem zdokolonalit se na synťacích (případně Kontaktu), což si myslím, že je jakš tak fair, bych řek.

Californication - play/ download - Remake (21. Listopad 2017) - song sem cover-mixnul celej, ale kvalita staženýho vocalu trochu klesala, takže je to zkrácený. Nejde moc o remix - noty, včetně bicích jsem nechal téměř bezezměn - akorát basy musím překopat. K hihatum je jen přidany tiše klasický deephousový open/ close combo a k některým přechodům (filum) je (často ledabyle) hozenej sweep (sakra, to je ale jasný). Beaty byly/ jsou v originale (k mýmu prekvapení) v typickým DnB set-upu a i snary jsou v songu hodně výrazný, tempo sem ale nechal v Deep-housovým - zvýšený z (asi) 97 na 125.
První remake - ještě se k tomu vrátím .... - ...

Testy

- šlo o prvopočátečnický testy (první rok kdy sem se vážněji věnoval Abletonu): spíše tvorba zakladních zvuků než hudby.

Test 0 (léto 2015) - beaty sem ještě neuměl dělat, tak jsou nasamplovaný (poprve a naposled), když to posloucham teď, je to dost strašný.

Test 1 (Moje první věc): Tension/ Collision - Test Tension a Colision Instrumentu z Abletonu.

Test 2 (20:29/ 1. 11. 2016): Jith - Test bicích a bass (mejch prvních perkusí btw) z Operatoru (Ableton). Instrument jsem jen provizorně-narychlo zpachtil z Housli (String Enseble) v Kontaktu a protáhla přes Vocoder v Abletonu.

Test 3 (Prosinec 2016): Guitar RandomER - Test dub-stepový bassy v oldschoolovým FM8. Sice vychytávka, že sem tu mohl morphnout víc rozdílně nastavených FM8 patchů přes XY pad (Sitrus tuhle možnost např. vubec nemá a ani nevím o FM synthu, kt. by jí měl), jenže když si člověk zvykne XY pad morphing v syntetizátorech u Rob Papena, tak pak zas tak vodvázanej z toho není. Nahodit FM8 XY Pad na automace je neskutečnej voser, příčemž RP umožňuje jednak pohyb v XY nahrat, upravit a synchronizovat, případně vyžít a upravit už navržené automace jako spirala atd. Nicmémě, je třeba se na věc dívat pozitivně, a být vděčněj za patch-morphing, kterej mi tu hodně pomohl. BTW při tvořbě FM8 patchů jsem vycházel z videí od producenta Trifonic.

Instrument je zas jen narychlo pro porovnání basy nahozen v Kontaktu (Lap Steel Guitar od Orange Tree Sample).

Test 4 (Březen 2017): Sick Drummer - Test perkusí na Serum - XFer (Sub-basy sem ale odflákl) a první pokus o rework DnB Padu (dle nějakýho videa z Sound Design Tutorials / Outbreak Audio, už jej ale nemůžu najít) na Serum synthu.

Test 5 (23. Březen 2017): Wondering Asteroid - Test Zebry a A.N.A..

Scatch 1 (12. Červen 2017): Eva - test mastering tools a poslední test/ první scratch. Tak tohle je hodně fail, ale zvlašťní, že sem to zjistil až na druhej den - klasika. Sample je - samozřejmě z filmu Ex Machina. Podle mě AI Eva kilnula "Izáka" (hrál např. i v tomhle videoklipu: https://youtu.be/vV3U6j8ZGuw)a chtěla s týpkem utýct a ne tak uplně všechno fejkovala, ale týpek zaváhal a kdo zaváhá .... nicméně nešlo o dokument, takže je to samozřejmě jedno... nebebo spíš: možných pohledů je více..

Scratch 1,5 (10. září 2017): Hiss - jen echo po delší odezvě ... zkoušel udělat něco """"""podobnýho"""""" na Anthony Yarranton - Soul Tax (Original Mix) a kupodivu to nevyšlo.) Trvalo by mi momentálně roky tenhle fail dotáhnout, takže snad příště ... udělal jsem jen dva bary (cca 3,5 vteřin) a pak sem se na to vymrdal a loopnul to: v každé části jsou pro test přidaný fx: Rob Papen, U-he, FabFilter. ..

Scratch 2 (17. říjen 2017): Wish to Feel Good - ...