Sigsaly web

Aliam Sigsaly


Blog - click to enter.

Jiří Palička, 1981, Praha.
Interest genres: Deep-house/Dub techno, Lounge/ Downtempo, Liquid DnB/ Drumstep - I like Keys and Chords so maybe KnC??) or at least DnBL).

For potential music collab - otherwise skip.
DAW: Back to Ableton. Seasonaly BW (link na BW subpage.)
Shaping tools: M4L, Matlab..
Hlavní synthy: M4L, Diva-Repro/ ZebraHZ/ Bazille; Blue 2/ Lush-101. Příležitostný synthy: Diversion, Spire, Razor, Serum, (Predator2, Blade).
Standard FXs: everything from U-He, ST, D-16 Group, 2CAudio, RP, FF, MP and Izotop.
Own sample manipulation FXs: Melodyne, Padshop, Iris2 (clinical surgery pluging)), Mangle, Granite, (Kaleidoscope - using with px based tones (PS), but it´s too much time consuming and usually same sounding).
Played instrument: keyboard.
- Harmony inspiration: Classical music - Jadassohn Manual of Harmony (keeping eye on Schoenberg, Schenker).
- Jazz - B. Ligon Jazz Theory Resources
- Melody - Fake book, and creating my own Fake book: Part 1 .
- Kompozice: P. Hindmetih The Craft of Musical Composition

Hardware (studio))))))))))
- I ve just a priory (based on blind belief) forbid myself using HW (tough used Monologue 2 (Korg) is planned just for fun on next year and Virus is planning for killing time in retirement))) - plan is to support guys making software and get thru bundles in relatively short time (2-3 years)) 100 % out of grey ...
PC (1/ 2020)
- CPU: I 9900 K (OC on 4,7 GHz)
- Mobo: Asus Rog strix Z 390 H
- PSU: Corsair RM 750x
- Case: NZXT S340 (w/ 4 fans)
- Fan: Noctua D-15 (3x fans)
- M-card: 16 gb
- GPU: Radeon Saphire RX 578 Nitro 8G

Basic Mic - Rode NT1-A, 3x basic cheapo 61 keyboards (I like it, tough it is not ultra great for piano playing it is great for composing and drums), Leap Motion, Akai Midimix, 3x 21" LCDs. Soundsystem: 2 studio speakers and two regular speaker with sub on Auna AMP 5100 B (1200W)/ Steiberg UR 22 mkII.

Bedroom-studio)) wish list : sound isolation, 12" Dexon bass speakers (https://www.dexon.cz/katalog/konstrukcni-material/basove-reproduktory/), but the isolation needs to be done first (I ve already had them and neibours were complaining about vibrations) .

Believe in God, Love and UFO jams

- synths only.. as always...

26. 5. 19 - Blindfolded/ Controlled chance - play/ download - Part 1. - full cover (studio) headphones version: / Used: solární kalkulačka a nahravání intergalaktického windu na Nokii 3310 - pořád lepší než Ableton.


- 1q 2018: změnil jsem DAW - Bitwig a učil se hrát na piano, taže delší pauzička: Cool věci na Bitwigu.


19. 2. 18 - Cynematic/ etheric pussy psycho - play/ download.

Březen - První pokus o chord progresi Violin prog - play/ download (Diva)

26. 4. 19 - First ABAC prog Pornhub tracer init - play/ download - pornhub, protože to zni uplně na piču... První 2 blocky z první A progrese... vše Diva a Repro z INIT.. drumy jsou součástí chord progrese..a jsou taky moje (initalize - žádný preset, pěkně od první vlnky)- nic proti dance type hudbě (drum-bass-pad a trochu leadu + sampled drums), jen mi to příje overrated:) a řaděj bych se střelil do nohy než dát do svýho DAWka sampled drum, či cokoliv nasamplovanýho.
Je to ve wma (takže nutný download), protože mp3 a wav mi haprují (jak v DAWku tak přehravači).


Lab

- list dole jsou věci jsou laboratoní práce na keys, tady je labka na efekty, nahoře jsou věci, kde se mi trochu pořadilo dát oboji dohromady - což je za mě prime..

20. 5. 2020 - In Nayt - play/ download - vocal source - https://www.looperman.com/acapellas/detail/14898/again-non-commercial-use-only-full-song-by-patriciaedwards-122bpm-deep-house-acapella. Věc z dnešního večera - ja jen .. zas echo po delší odezvě...





Instrumental Covers/ Vocal mixes

Nesnáším hraní na piano (raděj bych hodinu kopal kanály, než 5 minut na něj hrál), ale teď mi to začíná hodně chybět - minulý pokus "Wish to Feel Good" byl udělaný přes Predator 2 Arpagiator a bylo téměř nemožný vylovit skutečný noty (arp u Predatoru2 je jeden z nej jakej jsem kdy zkoušel, ale jeho chování není vysvětlený v manuálu a trvá celý dopoledne to prokouknout). Navic arp nenahradí instrumentální sólo, návaznost zvůků je zkrz předem dané envelopy omezená a bez arpu většina synthů nedokáže vyplodit keys.
Covery jsou jednak dobrý test pro synthy (většina jim neprojde), tak pro synth shaping, feel pro melodie/ harmonie a učím se na nich hrát i na klávesy (proto tady taky budou přibývat hodně pomalu).


Californication - play/ download První remake - ještě se k tomu vrátím .... Jinak mě docela překvapilo, že track má typický DnB beat (jen 93 místo 150 BMP, remix je ve 125ti). - ...
Copyright fail: btw zveřejňování coverů (mimo live performance) a to i nekomerčních pokusů, vyžaduje souhlas dané kapely, a u remixu i souhlas Labelu. V praxi se zákon porušeje s odvoláním například na "Fair use act". RHCP asi mají jiný problemy než že nějakej Lojza hodí na svuj web jejich remake, ale když to člověk chce dát např. na youtube, mělo by to aspoň už mít nějakou kvalitu (a ne totalně nedotažený basy atd. jako např. tady).

Greensleves (Homo-pussy mix/ for Princess) - play/ download - Remake (17. duben 2018) - // What child is this (19 st.) udajně z 16. st. údajně složenej králem Henry VII a skaldba taky byla zmíněná v Shakespearovi (The Merry Wifes of Windsor, 1597).
Klavír myslím vznikl nějak 1720 v Italii (souběžně se vyvíjel v Německu a Anglii), moc teda nevím na co by to bylo hraný. BTW Broken chordy jsou sidechainutý ještě klasickýma dia (power)-chordama.
Samotná kombinace akordů s melodií je v původní skladbě docela inspirativní: Melodie - dle tradice, kdy dříve hudba byla vnímána ve vztahu k bohu a tedy mnohem ortodoxněji, sleduje složení akordů , který k sobě dobře zní: VII - v - i -a i je na konci sharpnutý, aby tvořilo major akord: I a tedy perfect closing/ natural cadence (na což se dneska už tolik nehraje, ale..).
Daná nejvíc nejtypičtější progrese je základním kamenem clasické kompozice, jejíž počátky lze sledovat 1722 u Treatise on Harmony (Jean-Philippe Rameau). Pointa ale je, že tak jak je věc napsaná teď, asi nebylo napsaný v 15-tým století. Asi..


Intro k In The End (Linkin Park) dead end fail - play/ download - 14. 2. 19 - jen že tu dlouho nic nebpřibylo, ale nějak teď pořád failuju. A musím si koupit basový repráky, minule si sousedi stěžovali, že se jim všechno v bytě chvěje, tak sem bedny prodal, abych se netrapil, ale je čas otestovat nový sousedy:) Basy jsou tady sice fail, ale na moje fail poměry nezněly na sluchátkách zas tak špatně. Ikdyž jsem viděl, že limiter je klipuje, říkal jsem, no co - přirozená cliping distortion a zní jakš takš to dobře, ale v autě jsem poznal, že to zas tak dobrý není - jde evidentně poznat, že je to těžce raw fail overdrive. Když jsem pak level srovnal už jsem z toho nic nedostal.
Obdobně jsem fejnul s key/ leadem - testoval jsem Repro 1: neuvěřitelněj synth a přitom je to v zásadě emulze lowcost monophonickýho syntu z pol. 80s. Polyfonický synthy už byly v polovině 80tek relativně dostupný - stály už pouhých 70 tisíc liber. Repro má super wavefolding a phasero-flangero efekt (tohle Divě, ikdyž je poly, chybí), ale nedařilo se mi srovnat vysoký frekvence.


Purcell - Minuet (A minor) - play/ download - piano version - 23. 4. 19 - Tak jsem si konečně paralelně k studiovým bednám (který nenavidím a používám jen poté, co už vím, jak to zní na normální aparatuře) koupil novou aparaturu (1200 W - a zatím žádná stížnost od sousedů)), ale tohle jsem ještě pořád dělal jen na sluchátkách (dávkuji basy sousedům zatím po malých dávkách)) – tedy dost unmastered.

Tahle entery level skladba se mi líbla (teda spíš přestala se mi nelibit) až když jsem si jí zahral na klávesy – zejména jak si leva a pravá ruka jede každá svoji melodii, a přitom zní jako jedno.
Jinak in love v analog emulze….tyhle anlogový věci prostě mají duši.

BTW jedna dobrá věc na Purcellovi je, že mrtvý víc než 70 let (324 let, btw), takže žádný autorship break. RIP Henry, baroko rulezz- ornaments/ embelisments forever.
PS: Key-lead je poly: 2 stack/ 6 voices a druhej stack je plus oktáva a jde to pak přes uzkej BP atd.

Bach - Prelude (C maj mix: Cloudia Jam) - Just wanted to say (Unfinished) - play/ download . Tohle je synth jam - orig je tady piano version - 23. 4. 19 - ..

2. 2020 - Z trashcanu Září 2018 (při kopírování věcí do novýho kompu - poslední věc neutáhlo (neutáhlo drumy + keys) 3 roky stary i7 6 gen skylake v kancelářský kejse, takže bylo třeba novýho kompa (OC 9900 K), který se dal dohromady v lednu, a nekdy do června si musím vše zopaknout).
Peklo neskladných PC na skládání hudby taky je, že je tam težce nabouchanej CPU s podprůměrnou GPU a PSU a voser kejsa - takže žádnej gamer (což je při prodeji PC hlavní % pocento zákazníků) se takový věci akorát vysměje a je peklo to pak prodat a navíc to nejde ani načipovat, protože je tam voser mobo a větrání. Takže vyjde ve finale mnohem levněji si PC poskládat. Navíc, overclocking eliminuje CPU spiky.
Beethoven - Fur Elise - jednak stará věc, sice to zní staticky, ale je tám docela dost modulací: aby synth zněl do keys je jako koupit mražený maso a chtít z něj udělat původní zvíře.... (full cover/ studio headphones version - basy můžou bejt/ a partně na trochu lepší sestavě jsou overcrunched) - play/ download

Testy

- šlo o prvopočátečnický testy (první rok kdy sem se vážněji věnoval Abletonu): spíše tvorba zakladních zvuků než hudby.

Test 0 (léto 2015) - beaty sem ještě neuměl dělat, tak jsou nasamplovaný (poprve a naposled), když to posloucham teď, je to dost strašný.

Test 1 (Moje první věc): Tension/ Collision - Test Tension a Colision Instrumentu z Abletonu.

Test 2 (20:29/ 1. 11. 2016): Jith - Test bicích a bass (mejch prvních perkusí btw) z Operatoru (Ableton). Instrument jsem jen provizorně-narychlo zpachtil z Housli (String Enseble) v Kontaktu a protáhla přes Vocoder v Abletonu.

Test 3 (Prosinec 2016): Guitar RandomER - Test dub-stepový bassy v oldschoolovým FM8. Sice vychytávka, že sem tu mohl morphnout víc rozdílně nastavených FM8 patchů přes XY pad (Sitrus tuhle možnost např. vubec nemá a ani nevím o FM synthu, kt. by jí měl), jenže když si člověk zvykne XY pad morphing v syntetizátorech u Rob Papena, tak pak zas tak vodvázanej z toho není. Nahodit FM8 XY Pad na automace je neskutečnej voser, příčemž RP umožňuje jednak pohyb v XY nahrat, upravit a synchronizovat, případně vyžít a upravit už navržené automace jako spirala atd. Nicmémě, je třeba se na věc dívat pozitivně, a být vděčněj za patch-morphing, kterej mi tu hodně pomohl. BTW při tvořbě FM8 patchů jsem vycházel z videí od producenta Trifonic.

Instrument je zas jen narychlo pro porovnání basy nahozen v Kontaktu (Lap Steel Guitar od Orange Tree Sample).

Test 4 (Březen 2017): Sick Drummer - Test perkusí na Serum - XFer (Sub-basy sem ale odflákl) a první pokus o rework DnB Padu (dle nějakýho videa z Sound Design Tutorials / Outbreak Audio, už jej ale nemůžu najít) na Serum synthu.

Test 5 (23. Březen 2017): Wondering Asteroid - Test Zebry a A.N.A..

Scatch 1 (12. Červen 2017): Eva - test mastering tools a poslední test/ první scratch. Tak tohle je hodně fail, ale zvlašťní, že sem to zjistil až na druhej den - klasika. Sample je - samozřejmě z filmu Ex Machina. Podle mě AI Eva kilnula "Izáka" (hrál např. i v tomhle videoklipu: https://youtu.be/vV3U6j8ZGuw)a chtěla s týpkem utýct a ne tak uplně všechno fejkovala, ale týpek zaváhal a kdo zaváhá .... nicméně nešlo o dokument, takže je to samozřejmě jedno... nebebo spíš: možných pohledů je více..

Scratch 1,5 (10. září 2017): Hiss - jen echo po delší odezvě ... zkoušel udělat něco """"""podobnýho"""""" na Anthony Yarranton - Soul Tax (Original Mix) a kupodivu to nevyšlo.) Trvalo by mi momentálně roky tenhle fail dotáhnout, takže snad příště ... udělal jsem jen dva bary (cca 3,5 vteřin) a pak sem se na to vymrdal a loopnul to: v každé části jsou pro test přidaný fx: Rob Papen, U-he, FabFilter. ..

Scratch 2 (17. říjen 2017): Wish to Feel Good - ...