Sigsaly web

F1

- věci kolem F1
- jako (momentálně) stále ještě ridič z povolání bych jen chtěl připomenout, že tihle řidiči nejezděj po pěších zonách a pravdila jsou často přesně opačná tomu, jak by se mělo jezdit na silnicích.
Např. právo defendnout pozici je např. přesně inversní s nepsaným pravidlem na německých dalnicích: ne jen že přejdíždějící nikdy nesmí bloknout předjížděného (pokud samozřejmě nejde již od začátku vyrazně rychleji), ale také řidič v pravém pruhu má téměř absolutní právo po dojetí pomalejšího auta předjet a pokud si auto v levém pruhu myslelo buhvíco, musí si to hodně rychle odmyslet. Pokud samozřejmě auto jede od počátku rychleji, pomalejší naznačí přijetím k pravému pruhu že jej vidí a pouští a auto v levém pruhu přidá... nejde jen o gesto, ale také se tím oba vyhnout tlakové vlně ... Atd... atd.. atd....

- +: F1 scoring system - kdyby 10. má 1bod 9. 2 body a teprve vlastně až 7 místo má nějaké u. body a vítez má 25 (2. 18 a pak: 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 ..) přirozeně tlačí jezdce ..



2016 - 2019 GPs
- click to enter - ..





2020
Bahrain
Grosjean's Fireball Crash (Netflix)
- Grosjean na začátku trochu divočil a pak vletěl ve 220ti do svodidel a trvalo mu skoro cca 30s než se dostal z hořící koule kolem auta..
- dle Palemera Grosjean přehlídl auto v blindspotu.))
- trvalo mu tak dlouho se dostat ven, protože nic neviděl a byl pod svodidly, takže se nemohl dostat nahoru.. Podle mě je taky docela bez debat, že halo mu tady savelo lajf..
- Grosjan po incidentu skončil v F1 - 2021 jezdí indy a za mě, mi přijde, že mu tohle sedí víc. Příjde mi, že Grosjean docela pravidleně nedával vozy v periferním poly..

How Grosjean's Accident Happened | 2020 Bahrain Grand Prix | Jolyon Palmer Analysis (F1)
Midi Pool


British GP
Midi Pool
- Lewis na posledním lapu 25s před Maxem píchl kolo a dojel před ním 5s.





2021
Emilia Romagna – 2nd GP: 18. April (Imola Circuit, IT)
George Rusel předjížděl ve 320 na 32. kole Valtteri Bottase a možná z opatrnosti najel na mokrým povrchu příliš ke kraji a lostnul control. Hamilton byl ve stejné situaci na 62 kole a ukazkově stejnou situaci podchytil (6:10-50). Midi Pool

Vtipný jak Bottas ještě ve voze ukazuje Russelovi fakáče a Russel - kt. si možná zprvu opravdu myslel, že vina byla ma Bottasovi - mu dal pěstí do přilby: F1 road rage - jaká nuda.)))
Midi Pool




Azerbaijan - 6th GP: 6. červen (Baku)
Verstapenovi 3 kola před cílem na první pozici rupla guma a z první pozice krešnul a zkončil.
Midi Pool

Lewis zapomněl deaktivovat magic button - locknul si tak před zatáčkou kola a vyjel z trati.. a zkončil 15.
Midi Pool



British – 10th GP: 18 July (Silverstone)
- Hamilton was found to have been "predominantly" at fault for causing the collision and punished with a 10-second penalty, which he served at his pit stop. However, despite dropping to fourth place, he fought back to win the race and cut Verstappen's title lead from 33 to eight points.
- Hamilton misnul apex v 9. Corpse curvu v 1. kole.)), vytlačil Verstappena (urazil kolo) a dostal za to IMHO právem penalizaci - Max byl před ním a tak měl pravo u. trasu a případně bloknout předjíždějího. Hamilton měl povinost s tím počítat a dodržovat odstup, aby kdyby Max defendoval svoji pozici a zavřel ho, tak aby se stihl stáhnout.....
Právo defendout pozici není jen nepsaný pravidlo od motokár, přes F4 do F1, ale je také zpečetěný FIA: "Two moves rule" - jezdec může bránit svoji pozici vyjetím s trasy a případně návratém - další vybočení už je (pokud stewardi nerozhodnou jinak)) penalizace. Ataker má DRS - takže fair enough...
Hamilton vs Verstappen: Who was to blame? | British GP (Driver61)
Midi Pool



Italian – 14th GP: 12. September (Monza)
Lewis upa nechal místo Maxovi, do nějž se mohlo dle driver-racing agreementu najet, Max se rozhodl tejknout risk a Lwis jej v následném level curvu zavřel. Max dostal penalizaci - dle D61 ji dostal zejméma proto, že když jel kolel sausage curbu, měl předpokládat, že jej to trochu nadhodi, odlehčí se kolo a posune jej to k Lewisovi - což měl předpokládat.
Midi Pool

Jak lze sledovat, dana šikana je nejideálnější misto k předjíždění a k podobným situacím dochází relativně často. Lze taky dle vid dodat, Max vjel do šikany v plný rychlosti. Ale za mě - tohle jsou momenty kt. mě bavej.))) A tihle řidiči nevezou paní zpět do domava důchodců po pěsí zoně...


Brazil - 19th GP: 13 November (Sao Paulo)
Let them race.))
Max jel do zatačky s 7 bodovým náskokem, Lewis jej zde mohl předjet a pak už by jej těžko předjel znovu.. o score by se obrátilo v 7 bodovou ztrátu.. Max byl před Lewisem a tak (D61) měl právo na breaknout později, nemít tak dostatečně zatížený přední kola - vyjet wide z předpokládaný line a pushnout wide Lewise - přičemž není jasný, jestli Max pushnul
Midi Pool

FIA (Fédération Internationale de l'Automobile (International Automobile Federation) - nechala incident bez postihu, D61 nesouhlasí - Max měl sice právo vytlačit Lewise, ale pouze pokud by stihl na konci nevyjet do runoffu.
Nicméně steardi by museli zpětně měnit pořadí, což nikdo nevidí rád, navíc, stewardi sledovali celý závod a znají oba jezdce, takže je težký to z pohledu občasnýho fana hodnotit.. Mercedes kejs znovu otevřel, takže ještě uvidíme.
Did Verstappen Push Hamilton Wide Intentionally? | Brazilian GP | The F1 Breakdown (Driver61)





Závěr u Arabů
- kde jinde by se mělo finále F1 Gp konat, než kde není kosa a nejezdí a ženy - jaký to heaven..))

Qatar – 20th GP: Losail International (21. November)
2021 (1), 5,4 km (57 lp., 306 km)./ FL: 1:20.827 Lewis. Midi Pool

.
Quatar byl hodně o gumách (zejména i proto, že to byl novej okruh a nikdo nevěděl..), ale nic jako British GP 2020 drama (viz výše).
Q. jde po směru hodinových ručiček a tak cca 6 drajvru flatlo levou přední pneu.. zejména pokud drajvr s gumou na hraně hitne obrubník, tak jí pravděpodobně dorazí...




Saudi Arabian – 21th GP: Jeddah Corniche (5. December)
2021(1)), 6,2 km (50 lp., 308 km)./ FL: 1:30.734 Lewis. Midi Pool

SA GP byla stejně jako Jeddah čerstvě dostavěný okruh. Max mi přišlo, že tu jezdil rychlejí a víc na těsno, ale určitě agresivněji a jeho typicky late brejkování na 37. lapu, kdy mimo track i druhého jezdce už začalo prudit i stewardy, kteří Maxovi nařidili vrátit Lewsiovi pozici. Nutno ale dodat (viz níže), že to byl pěknej drift.))
Midi Pool

Max (ne)vracel pozici tak, že jej nejprve chtěl vybržením donutit předjet v místě, kde by jej mohl hned před a kolajdly - jaký faux pass!)) Max v excesi pokračoval, když Lewise nechal předjet jen na chvíli.
Midi Pool



Na podruhý na 42. kole nechal Lewise předjet, aby ho hned předjel, což je jasně proti pravidlům Midi Pool



Na potřetí na 43. kole nechal Lewise předjet, plus 15 sec penalizace - Max zůstal na druhým fleku. Midi Pool

Zatímco Palmer mi často příjde až moc pionýr, tady souhlas, že doufám, že další GP bude míň reality fail z ruských dálnic a drajveři budou občas jezdit i v trati a ne převážně v uličkách nad a pod pódiem...



Abu Dhabi – 22th Poslední závod serie: Yas Marina Circuit (12. December)
2009 (13), 5,2 km (58 lp., 306 km)./ FL: 1:26.103 Max. Midi Pool

Oba favoriti začínali s 365,5 body.
Poslední 4. kolo se stala drobna nehoda, f1 vozy se na povolení Michaela Massiho mohly unlapnout až po kole (Massi dle mě dle radia šéfil nehodu). 4 vozy mezi Maxem a Lewisem tak na následných třech kolech (55-7] na safety cars vymizely a nastal final finish.
Na posledním 58. kole v 5. curvu, Lewis nečekal, že Max tejkne launch - Max divnul bombu: jel přimo na apex, aby k němu dojel první a pak vytlačil Lewise, obecně clear move a tady ze mě taky. Max už za tyhle moresy, kdy late breakne a pak vyleti do offrunu kam vytlačí i soupěře, dostal v minulé GP v SA přes prsty, a tady zůstal tak možná i proto v tracku.
V posledním možným znovu-předjetí na 9. curvu Max defendnul vnitřní lajnu, Lewis musel zkusit vnější stopu, ale Max opět ubránil - ale bylo to pěkně na těsno (7-30-8:30).
Midi Pool

Pravidla jasně řikají, - jezdec s brašnou... že u safety cars má Michael právo zashnout a rozhodnout v případě nutnosti, takže za mě v cajku, že poslední kola záverečného GP nenechal dojet za safety cars - což by byl 100 % drama killer, i že nechal odjet unlapnutý vozy, aby Lewis a Max jeli poslední kolo posledního závodu v serii na sobě - určitě nejsem jedinej, kdo chtěl přesně tohle vidět a kdo by bručel, kdyby se race dojel na red flagu.. D61 byl vůči FIA víc kritický, ale v tomhle stojím víc na straně diváků než závodníků.))

Celý závěr měl ješte v polovině ledna dohru a pro Mercedes je nutno říct, že celá serie byla natěsno a Max vyhrál o myší chlup a v rozhodující závěr měl Max kliku (což ale ke sportu patří) - nemusel předjíždět myslím 4 jezdce, kt. Lewis předjíždět musel. Masi i proto zpočátku dané čtyři jezdce neunlapnul, což není uplně typický. Je pak ale divny to Michaelovi vyčítat. Když viděl, že nehoda se bude řešit dýl, unlapnul po kole a půl zbylé jezdce mezi Maxem a Lewisem. Určitě by se dalo najít lepší řešení, např. nechat Stejně cool bylo Parezovo teamový brždění Lewise na 21. kole, kt. Maxovi také hodně pomohlo. Dobrý bylo jak Max děkoval Parezovi v radiu a inženýři Pareze zvali absolute animal.))
Midi Pool

Midi Pool





2022
Německo stejně jako tento a minulý rok opět nebude hostit F1 GP ani na jednom ze svých dvou klasických okruhů (Nürburgring a Hockenheimring) - jedním z hlavních důvodů je, že Mercedes přestal GP podporovat.((((
Vypadá to, že F1 GP v Germánii možná snad i minimálně na nějáký čas ?končí? a navíc germáni argumentují, že je to neekologický (1, 2). Pak je ale nelogický rušit F1 a nechávat F2,3,4, really, drifting, moto GP, motokros....

Poprve budestartovat čínsky jezdec - Zhou Guanyu za Alfa Romeo.

F1 težko může být EV - bylo by třeba cca 2,5 tunovou baterii (3). Supa ale, že se uvažuje o vodíku (4) - EV jsou auta na baterky..


Sources
1) https://www.dw.com/en/how-much-longer-can-formula-1-drive-to-survive/a-59722750
2) https://www.dw.com/en/how-much-longer-can-formula-1-drive-to-survive/a-59722750)
3) https://www.thedrive.com/accelerator/37321/heres-why-formula-1-cant-go-electric-yet-explained-with-simple-science
4) https://forecourttrader.co.uk/latest-news/formula-1-considers-hydrogen-combustion-engines-as-it-looks-to-emission-free-future/658048.article